סגן רה"ע תל אביב: "תחושה קשה בעיר, זו המשמעות של מדינה משוגעת"

    ישראל פריי 1 Comment on סגן רה"ע תל אביב: "תחושה קשה בעיר, זו המשמעות של מדינה משוגעת"
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד נרחב נגד המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזינגוף בעיר. בתל אביב פותחים את השבוע בחשש רב, ולמרות הנחיות העירייה והמשטרה, הורים רבים בוחרים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר, בעיקר באיזור צפון ת"א, בו נמצאו עקבות של המחבל.

    אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב, אמר הבוקר למוטי לביא ב'קול חי' כי מי שגר בת"א שנים ארוכות, חווה אירועים בעוצמות רבות וקשות בהרבה. הוא מנה את הפיגועים הקשים בדולפינריום, אפרופו ועוד.

    זמיר לא הסכים עם הגדרת האירוע כהפתעה וכראשוני: "בואו נזכור שלפני חודש נכנסו לבית כנסת בדרום העיר ורצחו מתפללים, לפני כשנתיים התפוצץ מטען באוטובוס בשד' שאול המלך. זו המשמעות של מדינה משוגעת. יש תחושה קשה בעיר".

    סגן שר הביטחון, אלי בן דהן אמר הבוקר ל'קול חי': "זאת תקופה לא פשוטה. מדובר במקרה די נדיר במינו. עד היום המחבל נהרג או נתפס, לא זוכר מקום שהצליח לברוח".

    דהן דחה את טענות המראיין באולפן על חידלון של הנוכחים בזירה: "יכול להיות שאנשים לא מורגלים. המחבל ירה בכלי נשק אוטומטי במקום הומה, שזה מאוד שונה ממה שהתרגלנו לסכינאות או לירי אקדח. כנראה יש יותר הלם".

    לקראת הגשת כתבי אישום על הצתת הבית בכפר דומא, אמר בן דהן בכאב: "זה אסון חמור, מעשה נפשע שצריך לגנות בכל לב. הלוואי שיתברר שזה לא יהודים אבל כנראה שתקוותי נכזבה".

    הרב אריה לוין, רב בית כנסת ברחוב ארנון הסמוך למקום הפיגוע, סיפר על שבת מתוחה בצל הפיגוע הקשה וחוסר הוודאות: "מיד אחרי האירוע, הגיעו שאלות של מתפללים: האם מותר או אסור להגיע לבית הכנסת? האם מדובר בפיקוח נפש? פניתי למפקד המרחב, ונעניתי שכל האזור מאובטח במאות".

    הרב לוין סיפר כי באורח פלא, בית הכנסת היה מלא עוד יותר מכל שבת: "בית הכנסת היה מלא מעבר לרגיל. אמרתי למתפללים את דברי סבי הרב אריה לוין זצ"ל על המילה דאגה שמורכבת מארבעת האותיות הראשונות, א' ג' ד' וה'. והיכן נמצאת האות ב'? – זוהי האות המסמלת את הביטחון בקב"ה. כי דאגה יש רק אם חסר ביטחון בקב"ה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לצעוק "קוקוריקו ! קוקוריקו !"